طاق بیونیک| The Bionic Arch

مدرسه سبز نیوزلند یک مدرسه سبز«پایدار» و حاصل رویایی است که معماران این مدرسه برای سبزشدن مدارس و تربیت رهبران سبز در سر می‌پرورانند.
ARCHKITE.IR
archkite logo

شناسنامه

نام: مدرسه سبز نیوزلند | Green School NewZealand

معمار: جان و سینتیا هاردی | John and Cynthia Hardy

کارفرما: مایکل و راشرپرت

مدیرعامل: کریس ادواردز

مکان: تاراناکی، نیوزلند

افتتاح: ۲۰۲۰

«وبسایت رسمی مدرسه سبز نیوزلند»

لوگوی مدرسه سبز نیوزلند

مدرسه سبز نیوزلند یک مدرسه سبز و حاصل رویایی است که معماران این مدرسه برای سبزشدن مدارس و تربیت رهبران سبز در سر می‌پرورانند. در طراحی این مدرسه از معلمان و کودکان نیز کمک گرفته شده و طراحی جمعی توسط معماران انجام شده است. هدف معماران ایجاد یک مکان شاد برای کودکان و تقویت خلاقیت و افزایش حس مسئولیت‌پذیری و در اجتماع بودن است که از آموزش‌های ضروری فردی می‌باشند.

چرایی تصمیم به ساخت

ایجاد یک محیط پایدار یک بازی برد – برد است که به حفظ اقلیم کمک کرده و برای ساکنین آرامش و کیفیت فضایی مناسب فراهم می‌کند. سازندگان این بنا تصمیم داشتند مدرسه‌ای بسازند که از راهروهای طولانی و ساختار مستطیلی معمول فاصله گرفته و با طبیعت همراه شود. طراحی این بنا را جان و سینتیا هاردی انجام داده‌اند که پیش‌تر مدرسه سبز بالی را طراحی کرده بودند و معتقدند مأموریت ساخت مدارس سبز باید به جهان منتقل شود. مایکل و راشرپرت کارفرمای این مدرسه پس از دیدن مدرسه بالی تصمیم به ساخت مدرسه در نیوزلند و با همان تیم معماری گرفته‌اند. این مدرسه در سال ۲۰۲۰ با حضور افراد مهم بین‌المللی افتتاح شده است.

مدرسه سبز نیوزلند

سایت قرارگیری و معرفی کلی مدرسه

مدرسه سبز نیوزلند در دل طبیعت، نزدیک مزارع، در منطقه تاراناکی کشور نیوزلند واقع شده است. از محوطه مدرسه رودخانه اوکورا می‌گذرد و دارای یک جزیره و آبشار بزرگ می‌باشد. این مدرسه علاوه بر آموزش دروس عادی یک محل برای یادگیری و رشد می‌باشد. مدرسه سبز نیوزلند از ۳ واحد تشکیل شده است که به آن‌ها واکا می‌گویند و ریشه در فعالیت ساکنین این منطقه که به قایق‌رانی مشغول هستند برمی‌گردد؛ واکا شماره ۳ می‌تواند بزرگ‌ترین و بلندترین ساختمان نی بتنی نیوزلند باشد.

پایداری و انرژی

ساختار اصلی مدرسه از چوب تشکیل شده است. چوب‌های استفاده شده از محل تهیه شده و تنها ۶ درصد ضایعات داشته‌اند که این مسئله بسیار زیاد در مسائل محیط زیستی مهم می‌باشد و درصد پایین ضایعات این مدرسه شاهکار به نظر می‌رسد. جهت مرمت درختان ازدست‌رفته برای ساخت حدود ۲۰ هزار درخت بومی در محل کاشته شده است. در محوطه مدرسه میوه و محصولات تازه زیر نظر خود کودکان کشت می‌شود که علاوه بر یادگیری رشد و پرورش گیاهان، نیاز خوراکی آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.

واکاها عایق هستند و گرمایش آن‌ها از کف با دمای ثابت تأمین می‌شود و مصرف انرژی مجموعه در کمترین مقدار خود می‌باشد. مدیریت زباله یکی از بخش‌های مهم در پایداری یک محیط می‌باشد. در این مجموعه با استفاده از وسیله‌های حمل‌ونقل دورافتاده و بازسازی آن‌ها دفاتر اداری تشکیل شده و پوشش سقف نیز از کیسه‌های دانه‌های قهوه استفاده شده است. در این مدرسه از بتن استفاده نشده و فرش‌های فضاهای داخلی توسط شرکت Ecosoft و از بازیافت بطری‌های پلاستیکی ساخته شده است.

نکته نهایی

طراحی و ساخت این مدرسه یک نقطه عطف برای کشور نیوزلند و جهان است تا به‌سوی سبزشدن بیشتر مدارس حرکت شده و محیط پایدار شود. در هنگام بازگشایی مدرسه به کودکان و والدین و مربیان آموزش نگهداری از این مدرسه سبز داده شده است چرا که تنها ساخت مدرسه اهمیت ندارد، همراهی و نگهداری بخش مهم طراحی سبز است.

ببینید: گزارش ویديویی از مدرسه سبز نیوزلند

پیشنهاد مطالعه؛ اگر به مقاله «مدرسه سبز نیوزلند | Green School NewZealand» علاقه‌مند شدید، خواندن این مقاله نیز به شما پیشنهاد می‌شود:
رویال پارک سنگاپور

مجموعه رویال پارک | ParkRoyal Collection Pickering

مجموعه رویال پارک سنگاپور از محیط گرمسیری سنگاپور، از شالیزارهای برنجی زمینی، از پارک هونگ لیم در کنار سایت‌ تراس‌های برنج و نوپرگرافی آن الهام گرفته شده است. این مجموعه ۲ برابر مساحت سبز را در ارتفاع به شهر باز می‌گرداند. این مجموعه یک باغ مرتفع است.  

ساختمان لبه (یا اج) در آمستردام هلند | The Edge

ساختمان لبه | The Edge

ساختمان لبه پایدارترین، سبزترین و هوشمند‌ترین ساختمان جهان است. این یک ساختمان سبز و کاربر پسند است که توسط اپلیکیشن‌های مختلف مدیریت می‌شود. بنا توانسته بالاترین رتبه BREEAM را با امتیاز ۹۸.۳ درصد بدست بیاورد.

آلبوم عکس مدرسه سبز نیوزلند

این مطلب را برای دوست خود ارسال کنید:

فهرست مطالب این صفحه

 مطلب پیشنهادی: